Burak SARICA

Cloud computing, .NET, WPF vs.. Genelde teknik konular, bazen serzenişler..

Kurumsallaşma firmaları müşteriden uzaklaştırmamalı – Erikli Su ile yaşadıklarım..

with one comment

Yine bir marka ve yine hazin bir hikaye..
İstanbul’a geldiğimden beri doğal olarak damacana su sipariş ediyorum. Şu an Ümraniye Esenevler bölgesinde oturuyorum. Bu eve ilk geldiğimiz zamanlarda (evlenince yani) Kardelen markalı suyu kullanıyorduk. Sonra bir bahane ile Erikli abonesi olalım dedik. İlk sipariş verdiğimiz gün evde olduğumuzdan sıkıntı yaşamadık. Ama sonraki siparişlerde eve gelişimiz ile sipariş saatleri pek uymadı. 5 er litrelik almaya başladık biz de marketten bu yüzden.

Bir gün dedik “bir kaç saat daha evdeyiz, Erikli’den söyleyelim”. Aradığımda numaramın kayıtlı olmadığını söyledi otomatik yanıtlama sistemi. (Erikli’ye ilk abone olduktan sonra telefonunuzu isterseniz hatırlıyor, direk IVR üzerinden sipariş veriyorsunuz, örneğin sipariş vermek için 1, sonra tekrar 1 i tuşlayarak 1 adet sipariş vermiş oluyorsunuz.). Sanırım belirli bir süre sipariş vermeyen aboneleri sistemden siliyorlar. (1-2 ay) Zaten tanısaydı da en erken 1 saat sonra getirirlerdi. En yakın erikli bayisi 50 mt uzaklıkta. İnanılmaz hantal bir çalışma sistemleri var yani. (buna sipariş konsolidasyonu, optimizasyonu vs de diyebilirsiniz) Ama istediğim altı üstü su, ve evde su yok, susadım..

Neyse, eski dost Kardelen bayisini aradım :

-Merhaba Namık Kemal Kardelen Bayi
-Merhaba, xxx numaraya 1 su alabilir miyim?
-Tabi efendim hemen gönderiyorum.
(max 5 dk sonra) DİNG DONG!!

Su kapımda. Kolay, hızlı, zahmetsiz.

Kurumsallaşırken müşterilerin bu ihtiyaçlarını gözden kaçırmamalı şirketler..

Reklamlar

Written by Burak SARICA

Mart 29, 2011 10:49 am

Hayat kategorisinde yayınlandı

Bir Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bu nu okuyunca yaşadığım benzer olayların onlarcası hızlı bir şekilde hatırımdan geçti çözüm önerisi yapmak çok zor çünkikurumlar robot tipliinsanlarla hizmet sunarak marka veya ciddi kurum imajı verdiklerini sanıyorlar.Bu coğrafyada duygusal ve sonsuz arzulara sahip insan tipi ön planda dolayısıyla kafasını matematik ve felsfede hızlı çalıştırırken,gözü ve diliyle kalbinin hissiyatını yansıtacak insan tipine ihtiyaç var.Çünki müşteri: ihtiyaçları alemin hertarafına dağılmış bunları tedarik etmek içinde çokçabalayan aciz,fakir,zayıf ve nazik bir insandır.

    SEDAT BAHADIR

    Mart 30, 2011 at 12:19 pm


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: